Moje recenze Harry Potter a Princ dvojí krve

11. srpna 2009 v 1:12 | Eileen |  Moje úvahy

Takže konečně jsem viděla Harryho Pottera a Prince dvojí krve. Jelikož jsem dost dobrý znalec Harryho Pottera (opět tu začíná něco smrdět x) Četla jsem všechny knížky, takže si myslím, že si můžu dovolit otevřeně napsat svůj názor.

Jela jsem na něj se sestrou a kamarádkou. Kamarádčina mamka už na něm byla a říkala, že je to kravina. Já jsem si říkala jak může být Harry Potter kravina. Viděla jsem už prvních 5 minut a smrtijedi byli úžasní. Myslím hlavně ty efekty.

Takže nejdřív začnu kritikou, protože té je rozhodně víc než chvály. Takže ve filmu hodně věcí změnily. Vlastně by se dalo říct, že zachovaly pouze jádro a tu omáčku kolem si dost upravily. Už v prvních 5 minutách. Pro Harryho si má přijít Brumbál k Dursleyům, ve filmu přijde se přemístí Brumbál do metra a Harry si mezitím vesele flirtuje se servírkou. A dosti trapně. Pak také vynechaly vzpomínky. Je tam jen ta první na Voldemorta v sirotčinci a pak ta s viteály. Strašně jsem se těšila na tu s meropou a rodem Gauntů, ale tu úplně vynechali. A spoustu detailů o viteálech. Tam vůbec nemá Harry řečeno kde je může najít nebo co můžou být viteály. prostě nic. Pak také úplně vynechali Kráturu. Docela by mě zajímalo jak má Harry najít v sedmičce viteály, když o nich prakticky nic neví. Jako naprosto nechápu proč si naprosto zbytečně přidělávali scénu útok na doupě. Jaký má smysl?! Akorát zničí dům Weasleyových a Belatrix si prostě lítá a řve, že zabila Siriuse. Proč se nepokusili Harryho zajmout?! Pak také úplně pozapomněli ministerského předsedu mudlů. OK, to bych ještě pochopila, ale nedali tam ani to, že je nový ministr kouzel Rufus Brousek. Dokonce tam ani nedali nic o Siriusově dědictví a že Krátura je vlstně Harryho. Naopak si zase přidali naprosto zbytečné scény. Třeba ten útok na doupě. Hlavně si toho tam domysleli hodně o vztazích. V knize je naznačeno, že Hermiona miluje Rona, ale ve filmu je to hotová věc! Tam je to jasně daný. Ron pak začne chodit s Levandulí a Hermiona je smutná. Třeba ti ptáčci. Měli Rona poklovat a oni se jen rozplizli o zeď. Pak Ron mumlá Hermionino jméno a je to jak kdyby spolu začali chodit. pak se ukáže, že Ron to zapomněl, takže nic. Pak je to od začátku udělané jako že se Hermiona líbí Cormacovi, ale v knížce ho jen Hermiona pozvala na ples a to je vše. Nic jiného mezi nimi nebylo. A Hermiona od začátku ví, že se Harrymu líbí Ginny, ale v knize si toho nikdo nevšimne a Harry to nedává tak najevo. Navíc se dají dohromady na vítězství ve famfrpálu a to také úplně vynechali. Vlastně spolu ani nezačali pořádně chodit, jen se jednou muckali. Navíc všude cpou Ginny. Jako upřímně mě fakt nezajímá, že Harrymu Ginny zaváže tkaničku. Nebo by asi sám nepřišel na Komnatu nejvyšší potřeby. Anebo jak ho krmí cukrovím. chvílemi jsem fakt myslela, že se pozvracím. Pak se mi také nelíbilo, že hned během filmu tam dali jak Malfoy dostal Smrtijedy do Bradavic. Navíc všichni věděli, že jde o rozplývavou skříň. Docela zvláští, že to ví Artur Weasley a nic s tím nedělá. Pak také úplně vynechali Brumbálův pohřeb. Prostě to bych tu mohla jmenovat do rána co vše vynechali a ještě bych nebyla na konci seznamu.
Pak se mi také nelíbilo herecké obsazení. Původní postavy jsou fajn, ale nelíbí se mi Narcissa Malfoy. Já si ji představovala jako mladou ustrašenou ženu, která má strach o svého manžela a syna. Místo toto je tam elegantní žena postaršího vzhledu. Prostě děs. pak také Horatio Křiklan. Má být pomenší a baculatý, místo toho je vysoký protáhlý muž. Pouze břicho má jakž takž baculaté.
A pokud jde o hlavní děj filmu. Film se jmenuje Harry Potter a Princ dvojí krve. Po shlédnutí filmu si kladu otázku proč vlastně. O učebnici se za celou dobu mluvilo pouze párkrát. přijde mi to jako vedlejší děj filmu. Hlavní jsou tam milostné vztahy hrdinů. Že Hermiona miluje Rona, Ron zase chodí s Levandulí atd. Vlastně by se to mohlo jmenovat Harry Potter a milostné vztahy mezi hlavními hrdiny.

Mno abyste neřekli, tak bych měla aspoň něco pochvílit. Moc se mi líbily efekty. Například hned na začátku útok smrtijedů. Ten byl fakt nádherný a působivý. Pak také zřícení mostu.
Také se mi moc líbila hudba. Soundtrack už mám dávno stažený a nemůžu si ho vynachválit x)
Pak se mi také líbilo jak byla udělaná ta rozplývavá skříň a jak na ní Draco pracuje. OK, bylo to blbý vědět hned na začátku co se děje, ale aspoň to bylo udělané tak, aby to zaujalo.

A shrnutí? Film mě strašlivě zklamal. Čekala jsem toho od něj mnohem víc. Scéna na kterou jsem se úplně nejvíc těšila tam vůbec nebyla. prostě z toho udělali slaďák. Některé scény byly tak hloupé, že se mi chtělo zvracet. Navíc jsem se už v polovině filmu začala nudit. Jako film to neni vyloženě špatný, ale v porovnání s knížkou nemá šanci. Jako film je to ucházející, ale od Harryho Pottera bych čekala mnohem víc.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.